Jelle en Martine op wereldreis!

Phuket

De tijd vliegt hier voorbij! We zijn alweer een week in Phuket en het is hier heerlijk. Niet om jullie jaloers te maken, maar het is hier tot nu toe elke dag zo'n 30 graden, met een heerlijk zonnetje en een zwembad en de zee voor de nodige verkoeling....

Vorige week dinsdag hebben we Jorinde, Chris,Max en Tijn opgewacht op het vliegveld en het was echt superleuk om hun weer te zien! Hun reis was hartstikke goed gegaan met de kinderen en gelukkig herkenden Max en Tijn ons ook nog :-) Vervolgens werden we met een privebusje naar ons hotel gebracht (nog eens wat anders dan opgepropt in de lokale bus zitten) en dat zag er allemaal erg goed uit! Een heerlijk appartement met 3 slaapkamers, onze eigen badkamer, groot balkon met uitzicht op het zwembad en elke ochtend een heerlijk ontbijtbuffet, met allerlei lekkere dingen die we al heel lang niet gehad hadden (zoals brood, pannenkoekjes, wentelteefjes...). En het mooie is, Max (van 3) denkt dat het het huis van Lelle en Tine is (ons dus)waar zij op visite zijn....Dan doen we het toch goed

Laughing
!

Ondanks dat Phuket erg toeristisch is en natuurlijk ook bekend staat om sekstoerisme, is het hier echt erg mooi en zijn de Thaise mensen heel vriendelijk. Het is meteen duidelijk waarom Thailand het land van de glimlach wordt genoemd! En als je weet waar je niet naartoe moet (bepaalde plaatsen en stranden), dan merk je ook helemaal niks van die drukte en viezigheid....Naast dat wevoornamelijk lekker met de kinderen in het zwembad of op het strand hangen zijn we donderdag naar de 'Big Budha' geweest (een heel groot boedhabeeld in aanbouw op een berg, met mooiuitzicht over heteiland) en een groot tempelcomplex, Wat Chalong, wat er nogal kitsch uitzag (zie foto's)maar op zich wel leuk was om te zien. Verder zijn we eergisteren op een dagtripje naar Ko Phi Phigeweest en dat was echt supermooi! Ko Phi Phi bestaat uit 2 eilandjes, waarvan er 1 onbewoond is en waar we echt naar een prachtig wit strand met helderblauwe zee zijn geweest (waar ook de film 'The Beach' is opgenomen). Wel erg druk, maar als je alle andere 10 speedboten en 150 mensen wegdacht een heleidyllische locatie! Je zou bijna vergeten dat de tsunami hier in 2004zoveel schade heeft aangericht, echt onvoorstelbaar.Daarnaast hebben we die dag lekker gesnorkeld en echt heel veel vissen gezien, waaronder kleine clownsvisjes ('Nemo'), net alsof je in een aquarium zwemt!

Ook hebben we ons al gewaagd aan de Thaise curry (waarbij je wel HEEL duidelijk moet maken dat het vooral niet spicy moet zijn, anders staat je mond meteen in de fik) en hebben Martine en Jorinde al een lekkere Thaise massage gehad (waarbij je duidelijk moet aangeven dat het niet too strong moet zijn anders kom je er bont en blauw vandaan...), allebei erg lekker!

We blijven nog tot vrijdag in Phuket en dan gaan we met de bus en boot naar Koh Samui, waar we ook heel veel zin in hebben!

Heleen

Wat leuk dat Max en Valentijn jullie nog herkende, haha.
Moet wel genieten zijn om nu weer eens samen te zijn met familie.
Hebben jullie trouwens last van een soort 'heimwee'? Ik kan me indenken van wel maar aan de andere kant heb je daar mss ook geen tijd voor omdat alles iedere keer weer nieuw is in je omgeving.
geniet lekker verder!
groeten Heleen

Dennis van Zwieten

Hoi Jelle,

Je vermaakt je goed zie ik! Hartstikke leuk man!
Mooie reis voor de boeg ook nog zie ik. Geniet er met volle teugen van en neem af en toe maar een lekker koud biertje!

Dennis
(Proflex)

tante Mary

Hallo Jelle en Martine,

Ik volg met veel plezier jullie reizen,het is geweldig wat jullie allemaal beleven.
En nu gezellig met familie even vakantie vieren.
Geniet er van.

Groetjes tante Mary

Grieta

Hoi Jelle en Martine, Wij hebben elkaar nooit persoonlijk ontmoet maar 'k heb wel veel over jullie gehoord via Jorinde. Wat moet dit een geweldige ervaring zijn voor jullie, dit vergeet je nooit weer. Prachtig om te lezen laat staan als je alles beleeft.
Fijn om te lezen dat de reis van Jorinde, Chris en de kids goed is verlopen en dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben. Wil je Jorinde en Chris de groetjes doen. Zij zijn helaas al weer over de helft met hun vakantie. Ik zal bij Jorinde wel foto's kijken en reisverhalen horen. Voor jullie nog een hele goede, uitdagende en mooi reis verder. En een dikke knuffel voor Jorinde in het verre Thailand.
Groetjes,
Grieta

Angélique

Hoi jelle en Martine, we hebben jullie kaartje ontvangen! Jullie daar ook een mooie jaarwisseling toe gewensd, Jelle we hebben inderdaad een nieuwe collega, maar we zien je wel weer hier voor een bakkie in Juni natuurlijk. Benieuwd naar je verhalen en.. je ziet Time Flies, en Juni is maar weer zo...!

Gerrie van de Berg

Hoi Jelle en Martine,na je kaartje was ik erg nieuwschierig hoe het toch met jullie was, wat een verhalen en heb nog niet alles gelezen maar weet zeker dat jullie deze reis nooit meer vergeten,bij deze wil ik jullie een heel gelukkig 2010 toewensen en kom gezond weer terug.Gr Mirjam Nancy gerrie

Eric & Ilona

Hoi Jelle en Martine, we hebben genoten van jullie verhalen en foto's. Heel erg leuk om verhalen te lezen van andere wereldreizigers.... Ook heel veel inspiratie om onze reis nog iets avontuurlijker te maken! We wensen jullie een gelukkig 2010, maar dat zal wel lukken, toch :-)

Geniet nu eerst maar van Sihanoukville, en blijf niet te lang hangen (2 weken...) De massage bij Serendipity beach, tussen de gouden tijger en het strand, met die rood/zwarte gordijnen is echt een aanrader. De salon wordt gerund door een engelse. Naast de "bioscoop".

Groetjes en misschien tot ziens!
Eric & Ilona