Jelle en Martine op wereldreis!

Een gewone dag uit het leven van een wereldreiziger met krap budget...

Joehoe, we zijn veilig en wel in Azie aangekomen! En we hebben een hele goede vlucht gehad! We hadden wel wat vertraging en we moesten nog een keer overstappen in Abu Dhabi maar dat heeft niet opgewogen tegen alle positieve dingen van de vlucht!

We hadden onze vlucht al een tijd geleden via internet geboekt bij Etihad Airways en de voornaamste reden was dat het een goedkoop ticket was, verder wisten we eigenlijk niet zoveel van die maatschappij. Bij het eerste gedeelte van onze vlucht gisteren van Johannesburg naar Abu Dhabi waren we al aangenaam verrast hoe mooi het vliegtuig was en dat we allebei ons eigen tv-schermpje hadden, waar we allemaal nieuwe films enseries op konden kijken en computerspelletjes spelen,en ook het eten was prima voor elkaar, dus niks te klagen. Maar het tweede gedeelte was helemaal top! Bij het boarden in Abu Dhabi werden onze stoelnummers veranderd en de man bij de gate zei dat hij ons businessclassplaatsen had gegeven. We dachten eerst nog dat het een grapje was, maar toen we in het vliegtuig aankwamen bleekhij inderdaad gelijk te hebben! Gee flauw idee waarom, maar Miss Martine en Mister Jelle (zo werden we verwelkomd) werden flink in de watten gelegd! Bij binnenkomst werden we naar onze zeer royale stoelenbegeleidt, die in een soort nisje waren afgezonderd van andere passagiers en we hadden onze tassen nog niet neergezet of er werd ons al champagne aangeboden. Dit konden we natuurlijk niet weigeren, nadat we wel even hadden gecheckt of we hier niet extra voor hoefden te betalen....! Toen we dit vroegen werden we raar aangekeken en werd ons met een lach verteld dat we nergens extra voor hoefden te betalen. Vervolgens ontdekten wedat onze stoelen voorzien waren van een aantal massagestanden en ook dat ze waren om te toveren tot bed! En de kussens die we erbij kregen waren ook net even iets comfortobaler dan die op het eerste gedeelte van de vlucht :-) Goed en wel gesetteld werd de champagne neergezet, waar 2 zalmrolletjes met kaviaar bij werden geserveerd en waarbij we ook nog een dinerkaart overhandigd kregen. Geen voorverpakt vliegtuigvoedsel dus maar een a la carte menu! Omdat we ons toch wel een beetje ongemakkelijk voelden aangezien we voor zo weinig geld zo werden verwend, hebben we ons ingehouden en alleen een lekker kaasplankje en wat olijven besteld, met wat champagne om het weg te spoelen, o ja, en voor vanochtend een verse omelet gevuld met geitenkaas en champignons en gegarneerd met groene asperges en roomsaus.....We hebben nog steeds geen idee waarom onze stoelen waren omgeboekt (misschien een dubbele boeking in de economy class), maar we hebben ons, zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen,uitstekend vermaakt!

Inmiddels staan we weer letterlijk enfiguurlijkmet onze beide benen op de grond, want vanmorgen zijn we geland in Kuala Lumpur (of eigenlijk vanmiddag, want het is hier 6 uur later dan in Nederland), waar de regen met bakken uit de hemel viel en waar we nog even moeten wennen aan de klamme warmte. Hopelijk went dat snel! In elk geval is onze eerste indruk positief: aardige mensen, leuke winkeltjes en lage prijzen....

Nadine

Fijn zeg zo'n vlucht!!! Ideaal!!

Lekker nu in Kuala Lumpur..mocht je nog een hotel zoeken: Eastin Hotel is zeker een aanrader, wel flink afdingen, midden in het centrum. Dan natuurlijk naar de KL tower en de Petronas towers ;)
Veel plezier!

Gr. Nadine

Es

Hi hi,

Wat een verwennerij zeg, helemaal op zo'n lange vlucht!!! Veel plezier in Azie!

Liefs Es

jenny

hoi martine jelle

wat een super luxe vlucht met champagne en zalm.
een goede tijd gewenst, op jullie nieuwe avontuur in weer een andere wereld.zijn benieuwd naar jullie spannende verhalen (en stiekem best een beetje jaloers).pas goed op je zelf en elkaar .

de groetjes van alle harinkies.

Annieke

Zo dat klinkt erg goed zo'n vlucht!
Geniet van Azie.

Liefs uit Amsterdam,
Annieke

Martine

Dank jullie wel!

Rufna

Ha jongens, Leuk om zo te vliegen!! Even het van de andere kant bekijken.

Veel plezier daar. En snel tot horens! Willen jullie nog het e-mail adres en adres van Hilko en Tanja in Indonesie?

www.huizetimmer.nl als het goed is.... En als jullie nog meer info willen dan heb ik dat.

liefs Rufna

Angélique (TNT)

Hoi allebei, ik snap niet dat jullie nog steeds op reis zijn... Hier in Zwolle is t veel leuker... Nat, koud, werken,..zeuren...

selamat djalang

Hanneke

Hé Jelle,ik hoor dat je naar de kapper geweest bent in Kuala Lumpur.Een knipbeurt.En dat voor 4 euro.Wanneer krijgen we je nieuwe kapsel te zien?

Chantal

Hoi Martine en Jelle,
Wat een prachtige verhalen, foto's en prachtplekken waar jullie allemaal zijn geweest/nu zijn.
Zo bijzonder.... Heel indrukwekkend allemaal!!
Wat een speciaal gevoel moet dat zijn om op zoveel plekjes van de wereld te komen, en dat met zijn tweeen, top!!!

Hier alles goed, Elisa groeit als kool, kruipt, staat, brabbelt, zwaait, zit inmiddels. Ook zegt ze al mama!!!
En ze heeft al vijf tandjes....
Zo snel gaat het!!!

Ik zit nog steeds in Leeuwarden, inmiddels op mijn nieuwe plekje bij rekest, waar ik het erg naar mijn zin heb, leuke collega's, leuke sfeer.... Rechtsgebied ook prima...

Ik volg jullie prachtige verhalen en hoop dat jullie nog een prachtige tijd tegemoet gaan, geniet van alle bijzondere dingen die jullie nog gaan meemaken en natuurlijk van elkaar!!

Liefs, Chantal. Kusjes van Elisa. Groetjes van Donny....

minda groeneveld

we zijn nu in Nijmegen met jou ouders en vrienden jullie fotos zitten te bekijken. Heel erg leuk. De verhaal over de businessclass avontuur is fantastisch. Ik ben benieuwed hoe jullie Filippijnen zullen vinden.