Jelle en Martine op wereldreis!

Aangekomen op Zanzibar!

Na een lange reis van Dusseldorf, via Frankfurt en Mombasa zijn we gisterochtend geland op Zanzibar! We begonnen heel optimistisch op zoek naar een ' dala dala', oftewel lokaal busje, maar toch wel redelijk moe vande lange reis en de warmte lieten we ons al snel overhalen om toch maar met de taxi te gaan. Uiteraard hebben wewel meteen onderhandeld over de prijs, zodat we uiteindelijk niet de 'special price' van 60 dollar hebben betaald maar 35000 shilling (ong. 27 dollar). Waarschijnlijk voor de taxichauffeur nog steeds een lachertje maar we vonden het wel prima zo. Vervolgens trok met 100 kilometer per uur (op lokale weggetjes, met fietsers, koeien en geiten...) het landschap aan ons voorbij. Onzeeerste indruk: chaotisch, warm enarm. Na ong. een uur kwamen we aan bij ons strandhutje. De schoonmaker was net klaar, oftewel had even wat Breeze in onze kamer gespoten, dus we konden meteen lekker op bed neerploffen om een paar uur te slapen. Daana even 'lekker' douchen, helaas bleek het maar een klein straaltje koud water te zijn, maar toch...'s Middags nog een poging gedaan om wat actiefs te doen, maar na een rondje door het dorp (bestaande uit wat zandpaden en hutjes) toch maar weer naar ons hutje gegaan en lekker op onze strandbedden geslapen. Martine werd elke keer abrupt wakker uit allerlei dromen (waarschijnlijk een combinatie van de malariapillen en de warmte...) door een luid ' jambo!', dan bleek er weer iemand voor onze neus te staan met allerlei aanbiedingen voor trips en massages, maar die hebben we voorlopig nog maar even afgeslagen. Na 's avonds een lekkere curry met rijst te hebben gegeten was het om 8 uur toch echt wel weer tijd om te gaan slapen

Laughing
. Na al die slaap hadden we vandaag wel genoeg energie om met de dala dala te gaan, dus vandaar dat we nu in de ' hoofdstad' zitten: Stonetown.Dit is een grote wirwar van straatjes en mensen, zonder duidelijke hoofdstraten en bordjes, maar uiteindelijk is het ons toch gelukt een internetcafe te vinden! Nu nog een poging om wat foto's teuploaden en dan gaan we maar weer eens verder!